venerdì 22 luglio 2016

'A PLAYA di Armando Carruba



'A PLAYA
(Unni si lavavunu i scecchi)

Dopu tant'anni sono riturnatu,
forsi 'a nustalgia ddo' passatu,
cca' propriu unni 'u sceccu si lava
'n chilomitru dda' citta' a Playa.
'Na vota m'arricordu nicareddu
a corda m'allippavu 'o papurinu
e lestu l'omu ca era 'o timuni
muddannu cima faceva 'n tummuni.
Cchi tempi a' spiaggia dde' puvireddi
jucavutu e non pinzavi nenti;
oggi però lassatimi sfuari
ni mori 'u mari e chianci 'u cori.
Mori e nuddu propriu s''nnadduna
'nzinu quannu 'a machina camina,
vattinni frati a Funtani Janchi
unni ssu tutti nobili 'a genti.
Ju cca' m'haju 'nzignatu a natari
e mi vo' jettu ccu veru piaciri
taliannu Sarausa a Marina
tummu 'nzina dumani matina!
'U papiru scumpari non chianciti
Anapu e Ciani ca a mari jiti,
'u traficu 'nforza sutta 'u suli
c'aspittati a musica? Viniti!
Taliati 'stu postu, unn'é ca jiti
'sti biddizzi sicuru non truvati.
Di cca' si vidi tutta Sarausa
e ssì a un chilomitru da tò casa!

Armando Carruba 

LA PLAYA - Dopo tanti anni sono ritornato/ forse per la nostalgia del passato/ qua dove si lava l'asino (1)/ a un km dalla città alla Playa./ Una volta mi ricordo, ero piccolino/ mi tenevo penzoloni alla corda del vaporetto/ e lesto il timoniere/ levava la corda e facevo un tuffo/ Che tempi alla spiaggia dei poveri/ giocavi senza pensare niente/ oggi lasciatemi sfogare/ miore il mare e piange il cuore/ Muore e nessuno se ne accorge/ sino a quando l'auto cammina/ vattene fratello a Fontane Bianche/ dove sono tutti nobili/ Io qui ho imparato a nuotare (2)/ e mi tuffo con vero piacere/ guardando Siracusa, la Marina/ mi tuffo sino a domani mattina/ Il papiro scompare non piangete/ Anapo e Ciane (3) che a mare andate/il traffico è caotico sotto il sole/ che aspettate la musica? venite!/ Guardate questo posto, dove andate/ queste bellezze di sicuro non trovate/ Di qua si vede tutta Siracusa/ e sei ad un km da casa tua.

(1) = La Playa era detta "Unni si lavanu i scecchi" per la ragione che era facile trovare asini, cavalli, muli che li rinfrescavano a mare.
(2) = in dialetto insegnare sta per imparare e viceversa
(3) = Anapo e Ciane - fiumi  siracusani -

Nessun commento: