sabato 10 dicembre 2016

OLIVETTE DI SANT'AGATA




'N arburu d'alivu fu chiantatu davanti a chiesa 'i Sant'Aita 'o carciri, ppi riurdari, 'n fattu miraculusu capitatu  'a patruna 'i Catania.
'A liggenna cunta ca 'a vergini Aita 'ntà strata ca 'a purtava 'o prucessu e alla tortura dò tagghiu dde' minni, si calò p'attaccarisi 'na scarpa, e u tirrinu ppi farici cosa gradita fici spuntari 'n arburu d'alivu.
I concittadini di Aita dopu u martiriu pigghiaru l'abitudini di cocchiri alivi di dd'arburu e rialalli a tutti comu frutti miraculusi.
L'arburu fu chiantatu 'ntò 1926, nel XIII centenariu dell'arrivu delle reliqui di Aita da Costantanopoli a Catania. E ogni anno 'u 5 di frivaru, jornu da sò festa e ntè jorni ca pricedunu, venunu prodotti dei dolcetti nichi di pasta di mandorla culurati di virdi e cu supra zuccuru, sunu le olivette di Sant'Aita 'na cosa pappiddaveru spiciali.

ALIVEDDI 'I SANT'AITA

'Ngridienti:
* 500 gr 'i pasta riali
* culuranti virdi ppi cosi duci
* liquori duci (maraschinu, strega)
* zuccuru
ppa' pasta riali:
* 500 gr di farina 'i mennuli
* 500 gr 'i zuccuru
* 2 pizzichi 'i vanigghia
* 125 g di acqua

Priparazioni pasta riali:
Abbuccari 'ntà tegami, acqua e 'u zuccuru, mettititu supra u focu e arriminati ccu nu cucchiaru di lignu.  Purtallu a fallu 'ugghiri e appena u zuccuru cumincia a filari, livallu ddo' focu. A 'stu puntu abbuccati 'a farina 'i mennula e 'a vanigghia, cuntinuannu a riminariaccussì tutti l''ngridienti nun si formunu grumi ma ssu tutta na cosa. Abbuccari a pasta supra un tavulu 'i mammuru vagnatu, e quannu s'arrifridda travagghiati l'impasto a lungu finu a fallu divintari lisciu e cumpattu.

Priparazioni dill'aliveddi:
Pigghiari 'a pasta riali, juncirici u culuranti virdi finu a dari un culuri cchiù veru possibili, junciti 'u liquori dannu giusta quantità a tuttu. Spizzari 'a pasta a pizzudda, dannuci a furma dill'aliveddi, faciliti rutulari 'ntà zuccuru e mittitili 'ntà vassoiu.

OLIVETTE DI SANT'AGATA

Ingredienti:
500 gr di pasta reale, colorante verde per dolci, liquore dolce per aromatizzare (Maraschino o Strega) zucchero.
Per la pasta reale: 500 gr di farina di mandorle, 500 gr di zucchero, 2 pizzichi di vaniglia, 125 g di acqua

Preparazione:
Preparazione pasta reale:
Versare in un tegame acqua e lo zucchero, mettere sul fuoco e mescolare con un cucchiaio di legno. Portare a ebollizione e appena lo zucchero incomincia a filare, toglierlo dal fuoco.
A questo punto versare la farina di mandorle e la vaniglia, continuare a mescolare, in modo che gli ingredienti si amalgamino bene e non si formano grumi.
Versare la pasta su di un tavolo di marmo, precedentemente bagnato, appena fredda, lavorare l'impasto a lungo, fino a farlo diventare liscio e compatto

Preparazione delle olivette:
Prendere la pasta reale, aggiungere il colorante verde fino a dare un colore più reale possibile, aromatizzare con il liquore e amalgamare bene. Spezzare la pasta a pezzetti, dandole la forma di olivette, farle rotolare nello zucchero e adagiarle su un vassoio.

Nessun commento: