venerdì 29 gennaio 2016

'A MAFALDA - Armando Carruba -

'A mafalda è un pani dda' crosta dorata ca havi sapuri 'i giuggiulena, è dde' tempi dde' canonici 'i lignu ('u canonicu 'i lignu è ddu sistema, i lignu, ca sostituiva i cuscinetti 'ntè carretti quannu chisti nun eranu stati inventati) ed è unu dei cchiù vinnuti a Palermu. 'Ntè quarteri pupulari e in tutta l'isula a secunnu i zoni pò 'ssiri chiamatu "occhiu 'i S Aita" "curuna" etc. Si penza ca è d'origini araba pirchì hanu statu l'arabi a purtari in Sicilia a giuggiulena.

'Ngridienti

* 1 kg i farina 00
* 15 g di sali
* 25 gr di lievitu 'i birra
* giuggiulena
* acqua q.b.

'Mpastati tutti gli 'ngridienti misurannu l'acqua ppi nun fari addivintari 'a pasta troppu modda. Faciti dei pezzi da 200 gr l'unu e stinnitila per circa 1 metru e na larghizza di 5-6 cm. Ripiegari 'a striscia 'i pasta ppi quattru voti su se stissa a furmari nu disegnu 'i 'na scala e pusati 'a parti c'avanza sulla parti superiori ddo' pani. A 'stu puntu vagnativi i manu, pojatili supra a giuggiulena e poi passatili supra u pani 'ntà manera ca 'a giuggiulena resta attaccata a pasta. Faciti lievitari ppi n'ura circa e infurnati a 225°-230° C per 20 minuti

MAFALDA

Ingredienti:

* 1 kg di farina 00
* 15 gr di sale
* 25 gr di lievito di birra
* sesamo
* acqua q.b.     

Impastate tutti gli ingredienti dosando l'acqua in modo che la pasta non risulti troppo molle. Ricavate dei pezzi da 200 gr ciascuno e stendetela per circa 1 me una larghezza di 5-6 cm. Ripiegate la striscia di pasta per quatto volte su se stessa a formare il disegno di una scala e posate la parte che avanza sulla parte superiore del pane. A questo punto bagnatevi le mani, poggiatele sul sesamo e poi passatele sul pane in modo che il sesamo rimanga attaccato alla pasta. Fate lievitare per circa un'ora e infornate a 225°-230° C per 20 minuti.

Nessun commento: